خط سیاسی

هدف از شکل گیری این وبلاگ صرفاً انعکاس اخبار سیاسی ایران و جهان می باشد و در راستای روشنگری هر چه بیشتر اذهان عمومی گام بر می دارد.

خط سیاسی

هدف از شکل گیری این وبلاگ صرفاً انعکاس اخبار سیاسی ایران و جهان می باشد و در راستای روشنگری هر چه بیشتر اذهان عمومی گام بر می دارد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بعد از انقلاب در آموزش و پرورش و وزارت علوم ما تقلید از غرب موج می‌زند، گفت: دانشجویان نباید به علومی که در دانشگاه‌­ها به آنها یاد می­‌دهند، بسنده کنند.



به گزارش وبلاگ خط سیاسی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان طرح ولایت در دانشگاه امام حسین (ع) با تقدیر از برگزارکنندگان این طرح گفت: این طرح ولایتی، که سالهاست شروع شده حقیقتاً طرح پر برکتی است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به اهمیت آموختن دانش ادامه داد: باید بدانیم بدنبال چه علمی باشیم. بعد از انقلاب در آموزش و پرورش و وزارت علوم ما تقلید از غرب موج می‌زند، که این مساله باعث تاسف است.

امام جمعه موقت تهران خطاب به دانشجویان گفت: نباید به علومی که در دانشگاه‌­ها به شما یاد می­‌دهند، بسنده کنید و باید علوم دیگری را دنبال کنید و بیاموزید.

وی تصریح کرد:  امام صادق علیه‌السلام روایتی دارند که به ما کمک می‌کند دنبال چه نوع علمی باشیم، در این روایت آمده است که دانش‌‌های مفید و ارزنده 4 چیز هستند، اول شناخت خدا (صفت، طلبه، جمال، جلال) دوم، ببین که خدا با تو چه کرده؟ سوم، ببین خدا از تو چه می‌خواهد و چهارم هم خطرشناسی.

موحدی‌کرمانی در توضیح شناخت خدا گفت: خدای خود را بشناسید، شناخت خداوند بسیار وسیع است و اینکه خداوند خالق جهان است و آن را اداره می­‌کند، کافی نیست. باید روی شناخت خدا کار شود این مبحث بسیار مفصل است. شما یقین بدانید آن جهان الحاد که شرق و غرب بوده و منکر خدا هستند، نمی‌­دانند خداوند چیست. اگر ما خدا را می‌­پرستیم و راز و نیاز می‌­کنیم باید آن را به آنها بشناسانیم؛ آنها خدا را در آسمان­ها و جدای از خود تصور می‌­کنند.

وی گفت: تا وقتی به خدا نرسیم و با او راز و نیاز نکنیم روح ما به آرامش نمی­‌رسد. دعای جوشن کبیر صد فصل دارد و در هر فصل صد نام خدا وجود دارد و خدا را با هزار صفت صدا می‌­کنیم اگر خدا را با همین هزار صفت بشناسیم، عاشق می­‌شویم.
آیت‌الله موحدی ادامه داد: در سوره نباء به کوه‌ها اشاره می‌شود که آرامش را به زمین حکم­‌فرما می­‌کند، هر چیزی را از جفت آفریدیم، شب را برای آرامش قرار دادیم، روز وقت کار و فعالیت است، هفت آسمان بسیار سخت را بالای سر شما قرار دادیم، از ابرها باران آفریدیم و به برکت این باران باغات و میوه­‌های رنگارنگ در اختیار شما قرار می­گیرد، علاوه بر این جهات مادی جهت معنوی آن این است که انسان ها را اشرف مخلوقات قرار دادیم. وقتی شما را آفریدیم دستور دادیم به شما سجده کنند همه به شما سجده کردند الا شیطان رجیم که از فرمان سرپیچی کرد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره داشت: پیغمبران را برای شما فرستادیم، به شما عقل دادیم و با این برنامه‌ها زندگی خود را تامین کنید. جهان را در ارتباط با خود بشناسید. همه چیز برای شما خلق شده است. هرچه شناخت انسان در این زمینه بیشتر شود معرفت انسان بیشتر می‌شود. اگر خوب استفاده کند در دنیا ظلم نمی‌شود و زمین بهشت می‌شود. این علم را باید یاد بگیریم. دانش و علم سوم آن چه خدا به ما داده است، یاد بگیریم.

وی در خاتمه گفت: علم دیگر خطر شناسی است. یک راننده باید خطرات رانندگی را بداند. اگر این خطرات را شناخت به مقصد می‌رسد وگرنه بدبخت می‌شود. تمام انسان‌ها خطر دارند- خطرات خصوصی و عمومی وجود دارد. مثلا در یک مجلس دوستانه یا خانوادگی خطر دروغ، غیبت، تهمت وجود دارد. خطرات را باید بشناسیم وگرنه گمراه می شویم.

انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۱
پیرو خط ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی