خط سیاسی

هدف از شکل گیری این وبلاگ صرفاً انعکاس اخبار سیاسی ایران و جهان می باشد و در راستای روشنگری هر چه بیشتر اذهان عمومی گام بر می دارد.

خط سیاسی

هدف از شکل گیری این وبلاگ صرفاً انعکاس اخبار سیاسی ایران و جهان می باشد و در راستای روشنگری هر چه بیشتر اذهان عمومی گام بر می دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حادثه منا مدیریت نالایق آل‌سعود را نشان داد، گفت: دنیا بهانه‌گیری عربستان را در این باره نمی‌پذیرد چون دروغ است.


به گزارش وبلاگ خط سیاسی، به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز سوم مهر ماه در خطبه‌های نماز جمعه حادثه غم بار منا که منجر به شهادت و جراحت‌های ضیوف الرحمن شد را نشانه بی‌لیاقتی عربستان سعودی خواند و گفت: ابتدا به تمام بازماندگان و بیوتی که به این مصیبت مبتلا شده‌اند و مخصوصا خانواده‌های ایرانی تسلیت عرض می‌کنم و برای شهدا مغفرت و رحمت از پیشگاه خدای متعال طلب می‌کنم.

 

وی در ادامه با عرض تسلیت این فاجعه به ملت‌های مسلمان و ملت ایران و نیز امام عصر (عج) تصریح کرد: امام عصر (عج) صاحب حج، منا، زمزم و صفا است. چرا که ولی خدا و انسان کامل و معصوم (ع) در هر عصر و زمان قطب و مالک زمان و صاحب این دیار و زمین است و اگر حجت نبود زمین ادامه پیدا نمی‌کرد و اگر کعبه و مکه قطب توحید است انسان کامل هم مظهر تمام اسماء حسنی و مکه و منا است.

 

آیت‌الله امامی کاشانی با تسلیت شهادت جمعی از حجاج در منا به رهبر معظم انقلاب گفت: آنها که دیروز در منا به شهادت رسیدند مصداق آیه شریفه 100 سوره نساء «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله» هستند که در تفاسیر بحث شده است که یک مصداق آن، سفر الهی و زیارت خانه خدا است.

 

وی با اشاره به اینکه حجاجی که دیروز در منا دچار حادثه شدند بیشتر اعمال حج را انجام داده و بعد با زجر و گرفتاری به شهادت رسیدند، اظهار داشت: اینجاست که مغفرت پروردگار شامل حال آنها خواهد بود.

 

خطیب جمعه تهران در ادامه گفت: این مساله که رهبر معظم انقلاب فرمودند عربستان باید در این باره مسئولیت بپذیرد مساله مهمی است و اینکه بگوید حجاج خود بی‌نظمی کردند و یا هوا گرم بود را دنیا نمی‌پذیرد چرا که دروغ است.

 

وی ریشه فاجعه دیروز منا را بستن راه توسط مامورین سعودی برشمرد و با تاکید بر ضرورت پذیرش این مساله و مواخذه مدیران مسئول از سوی عربستان تصریح کرد: به علاوه دولت سعودی باید لوازم این مساله را بپذیرید که یکی از این لوازم مراجعه کشورهای اسلامی به دادگاه بین‌المللی است، تا مشخص شود چرا این همه قتل و جانبازی در منا صورت گرفت.

 

آیت‌الله امامی کاشانی از ضرورت مراجعه به سازمان کنفرانس اسلامی جهت معلوم کردن تکلیف حج سخن گفت و اضافه کرد: حج تنها مربوط به دولت عربستان نیست و این همه شهید در منا از همه کشورهای اسلامی بودند.

 

وی لزوم اداره حج به دست سازمان کنفرانس اسلامی و صاحب‌نظر بودن کشورهای مسلمان و نیز گماردن نیروهای امنیتی از سوی این کشورها در فریضه حج را متذکر شد و بیان داشت: دولت عربستان باید به محکمه پاسخگو باشد اما از همه تاسف‌بارتر اینکه از ماموران خود تشکر می‌کند و اظهار می‌دارد که در کار کم نگذاشته‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه این یاوه‌گویی‌ها و سخنان باطل در دنیای امروز قابل قبول نیست گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید در این موضوع وارد شود چرا که عربستان یک دولت محدود است و امروز کارش شده تربیت داعش و پرداختن به یمن و نابودی بیمارستان‌ها و کشتار زنان و کودکان.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان کنفرانس اسلامی باید به فکر حجاج باشد و طرحی در زمینه اداره حج با اعضاء مطرح کند ادامه داد: ملت ما در هشت سال دفاع مقدس با ایثار  و فداکاری و جانبازی ایستاد که نتیجه آن اعتلاء و عظمت جمهوری اسلامی شد.

 

آیت‌الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه تهران با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله خزعلی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، روز آتش‌نشانی و  یاد و خاطره شهدای آن را نیز گرامی داشت.

 

انتهای پیام/ک


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۳
پیرو خط ولایت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی